Robert |
Przedstawiciel Wspólnoty |
|
|
Dołączył: 16 Paź 2016 |
Posty: 90 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: bl.4 Płeć: Mężczyzna |
|
|
 |
 |
 |
|
RW napisał: | Witam,
Uważam, że fundusz remontowy jest nam potrzebny. Jak pisze wyżej użytkownik Robert - lepiej powoli go tworzyć i mieć zabezpieczone środki na ewentualne naprawy niż później jednorazowo wykładać sumy rzędu kilkuset czy nawet kilku tysięcy złotych.
Aktualne pozostaje to, o czym pisałem w zakresie rękojmi - zgłaszajcie Państwo zauważone wady części wspólnych i garażu zarządcy z prośbą o interwencję u dewelopera oraz prośbą o przedstawienie wyniku takiej interwencji. Tylko tak jesteśmy w stanie wyegzekwować usuwanie wad pojawiających się w okresie rękojmi przez dewelopera, a nie z naszych środków.
Co do samej uchwały, to aby rozwiać wątpliwości, możemy poprosić Zarządce o jej uszczegółowienie tj.:
§ 1
Ustanawia się FR przeznaczony na pokrywanie kosztów wykonania remontów bieżących i przyszłych nieruchomości wspólnej.
§ 2
Zobowiązuje się Zarządcę do otwarcia rachunku bankowego FR oraz ustanowienia jego konta
w ewidencji księgowej Wspólnoty Mieszkaniowej.
§ 3
Właściciele zobowiązują się dokonywać miesięcznych wpłat na poczet FR w kwocie 0,3 zł za m2 powierzchni użytkowej lokalu.
§ 4
Środki zgromadzone na rachunku FR (kapitał i odsetki) mogą być wykorzystane wyłącznie na cele remontowe nieruchomości wspólnej określone odrębnymi uchwałami ogółu właścicieli lokali. Nie mogą być w szczególności przesuwane na inne rachunki bankowe i konta ewidencji księgowej Wspólnoty.
§ 5
Niewykorzystane w danym roku środki z Funduszu nie podlegają zwrotowi poszczególnym właścicielom lokali lecz przechodzą na lata następne.
Jakie jest Państwa zdanie? |
Myślę że będzie ok . Dodatkowo można dopisać w § 1 bieżące remonty po upływie obowiązującej rękojmi . |
|