Kwartet Bieżanowski

forum mieszkańców osiedla

Forum Kwartet Bieżanowski Strona Główna -> Sprawy ogólne -> Sprawy związane z ogólnym zarządzaniem Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Sprawy związane z ogólnym zarządzaniem
PostWysłany: Śro 17:36, 19 Paź 2016
mieszkaniec

 
Dołączył: 18 Paź 2016
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna





Jak wszyscy wiecie , nasza nieruchomością zarządza firma Pana Grenia. Jest za krótki okres , aby oceniać ich skuteczność, ale warto może wysłać zapytania do firm zarzadzających nieruchomościami, aby porównać koszty zarządzania przez obecną firmę z innymi ofertami, a to dlatego, że Firma Pania Grenia została wyłoniona w konkursie zorganizowanym przez dewelopera IMS BUDOWNICTWO.

Kod:
Do tego też zastanowiłbym sie nad "widocznością" tego forum dla osób niezalogowanych - po co osoby trzecie, firmy , mają czytać o naszych problemach czy też strategiach działania



Nie, żeby sugerował, że są to podmioty powiązane - bo może bezpośrednio nie są, ale wiadomo, że w gospodarce są różne powiązania i uważam, że to My Mieszkańcy powinniśmy zdecydować o tym, kto zarządza naszą nieruchomością, a nie deweloper, który defacto wcześniej miał większościowe udziały w nieruchomości - a teraz wyprzedał prawie wszystkie mieszkania.

Dlatego teraz MY Mieszkańcy - Wspólnota - powinniśmy "cisnąć firmę" , aby jak najlepiej wywiązywali się z obowiązków oraz, żebyśmy "nie przepłacali".

Druga sprawa to sprawa sporu pomiędzy Urzędem Miasta. Nie podoba mi się to, że IMS nie poinformował w umowie przedwstępnej o tym, że istniał taki spór z Urzędem Miasta. Mało interesuje mnie to, że spór zawisł - on istniał, a oni o tym nie powiedzieli.

Trzeba teraz "cisnąć" dewelopera , aby rozwiązał szybko problem i absolutnie nie przerzucać problemu na wspólnote - ponieważ będziemy "słono" płacić za użytkowanie wieczyste, co oznacza, że defacto "tanie mieszkania okazały się droższe w utrzymaniu" i zostaliśmy , ze tak powiem brzydko "wyruchani podwójnie".


Dlatego nikt z przedstawicieli wspólnoty ani jej członków nie powinien nic podpisywać, żadnych umów, cesji itp. ani przejmować żadnych zobowiązań.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mieszkaniec dnia Śro 17:39, 19 Paź 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:05, 19 Paź 2016
kamils
Administrator

 
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna





Nasza wspólnota płaci zarządcy 2,23 zł na utrzymanie i konserwację części wspólnych. Dzwoniąc do innego zarządcy zaproponował stawkę 2,00 zł.
Od jednej osoby na zebraniu usłyszałem, że mieszkała na osiedlu (w pobliżu) gdzie takie czynności kosztowały 1,50 zł (nie wiem w jakim standardzie).
Czy to był przetarg? To pewnie wie IMS - takiego samego zarządcę ma osiedle 'trzy korony' wybudowane też przez IMS.

Forum jest dostępne dla wszystkich, także gości (ja je założyłem). Z czasem, jak będzie więcej użytkowników można zmienić sposób dostępności, bo i tak nie jesteśmy
w stanie weryfikować kto się loguje. Posty to również wyraz oceny dla naszego zarządcy oraz dewelopera dla innych zainteresowanych przyszłych mieszkańców.

Co do sporu IMS i Urzędu Miasta to był wysyłany e-mail 18 czerwca 2016 przez IMS, lecz pewnie nie do wszystkich - były w nim opisane kwestie
przedstawione na zabraniu. Sprawa jest skomplikowana i zasługuje na osobny temat. Proszę o informacje od osób które uczestniczą aktywnie w spotkaniach deweloper - Urząd Miasta o więcej informacji dla pozostałych mieszkańców.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:21, 19 Paź 2016
Tomek
Gość

 





Myślę, żę najpierw należy się rozeznać co składa się na koszty utrzymania, ja mieszkałem wcześniej gdzie indziej i koszty wynosiły 2,11 ale w zasadzie wszystko musieliśmy robić sami i na wszystkim oszczędzać, co na koniec przyniosło efekt taki, że dopłacaliśmy bo połowa rzeczy nie była dopilnowana (myślę, że zawsze jest tak, że na początku wszyscy krytykują ale nikomu się nie chce czegoś podejmować - za rok zobaczymy ile osób chętnych obecnie będzie siedzieć po nocach i szukać lepszych ofert lub czegoś innego powodującego oszczędności). wszyscy musimy się zastanowić czego oczekujemy czy płacimy mniej i sami się we wszystko angażujemy czy też płacimy komuś i ktoś za nas to robi. uważam, że najważniejsze to jest to aby wszyscy się dostosowywali do tego co wymyślimy - a obecnie jest tak, że większość olewa rzeczy ważne dla nas (np parkowanie po poboczach niszcząc krzewy i drzewka - zauważmy, że będziemy musili zapłacić za nowe)
PostWysłany: Czw 0:14, 20 Paź 2016
mieszkaniec

 
Dołączył: 18 Paź 2016
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna





Dobra robota kamils z tym forum. Odnośnie GREŃ - został wybrany w procedurze konkursu ofert, a nie przetargu - ale z doświadczenia - wiem,ze zawsze trzeba miec na oku pierwszego zarządce, poniewaz moze miec (ale nie musi) powiązania z deweloperem.

Tu nawet nie chodzi o żyłowanie najniższej ceny , ale chodzi o to , żeby stworzyć pewną siłę wśród mieszkańców - zeby oni wiedzieli ,ze "to my" dajemy im mandat do zarządzania (oni nas tylko reprezentują - zarządzają) , a nie jesteśmy "ciemną masą" siedzącą z piwem na kanapie.

Istotnym jest, aby nie przejmować żadnych zobowiązań na wspólnotę i szybko zareagować, aby nie doprowadzić do przedawnienia roszczeń na linii mieszkaniec - deweloper.

Nie wiem jak to się dalej potoczy . Słyszałem, że jest tutaj na osiedlu Pan prawnik, który kupił również mieszkanie i sprawą się zajmuje.

Jeżeli zajmuje się tym w imieniu IMS , nie ma problemu , ale w imieniu wspólnoty uwazam,ze powinna to być osoba nie powiązana ze spółką dewelopera - aby nie uwalić sprawy .


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mieszkaniec dnia Czw 0:17, 20 Paź 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 18:59, 20 Paź 2016
Robert
Przedstawiciel Wspólnoty

 
Dołączył: 16 Paź 2016
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: bl.4
Płeć: Mężczyzna





Zgadzam się z "zarzuceniem wici" na temat zarządzania nieruchomością przez inne firmy , jakie opłaty proponują i co w zamian oferują .W galerii umieściłem przykładowe opłaty z ul. Podłęskiej z tego roku .
Jak widać opłata eksploatacyjna jest znacząco mniejsza jak i opłata za C.O.. Oczywiście w tym bloku brak windy , garażu i pewnie wentylacji ( wymuszonej ) . Postaram się o jakiś czynsz który będzie zawierał brakujące elementy i umieszczę go w galerii do porównania .
Jeśli ktoś może dla porównania zamieścić z innych wspólnot opłaty będziemy mogli rzetelniej porozmawiać o kosztach .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:39, 20 Paź 2016
Piotr

 
Dołączył: 20 Paź 2016
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 4D





Witam wszystkich na forum osiedla, zgadzam się z Państwem odnośnie firmy zarządzającej osiedlem należało by dokonać porównania stawek na innych osiedlach zarządachych przez Grenia a nie wybudowanych co ważne przez IMS , wg mnie póki co stawki są wysokie a jeszcze nie ma funduszu naprawczego,

Jeszcze jedno należało by uzyskac od Genia skąd i jak skalkulowali utrzymanie miejsca postojowego w takiej dużej kwocie
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 0:03, 21 Paź 2016
mieszkaniec

 
Dołączył: 18 Paź 2016
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna





Tak, z tym miejscem postojowym to myśle, że brzydko mówiąc zostaliśmy "wyruchani". Ciekaw jestem ile miejsc nie zostąło sprzedanych i ciekawe czy te koszty utrzymania ponosi również IMS czy też przerzucają je tylko na tych co kupili - i stąd są takie wysokie?

Przecież gdybym wiedział , to bym wynajął parking za siatką za 80 zł / m-c , a to miejsce to kawałek betonu jak w Bonarce albo miejsce jak dla "krowy w stajni".


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
parking
PostWysłany: Pią 0:16, 21 Paź 2016
Gość

 





zgadzam się z powyższymi postami, trzeba sie jednoczyć i działać.............
PostWysłany: Pią 14:26, 21 Paź 2016
turek

 
Dołączył: 20 Paź 2016
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 4a
Płeć: Mężczyzna





Jak rozumiem Gren zarabia na nas 1.15 od metra :
0.40 sprzątanie
0.25 pogotowie techniczne
0.50 administracja
plus opłata za miejsce postojowe ..
reszta to koszty do rozliczenia na podstawie faktur. Woda i CO chyba nie są w gestii administratora.
Myślę że sprawdzajac oferty innych administratorow trzeba się sugerować tymi opłatami stałymi, gdyż inni mogą np. zaniżać opłaty zaliczkowe za które później po rozliczeniu faktur bedzie trzeba dopłacać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 15:46, 22 Paź 2016
Robert
Przedstawiciel Wspólnoty

 
Dołączył: 16 Paź 2016
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: bl.4
Płeć: Mężczyzna





Do galerii wrzuciłem kolejny czynsz ale już z bloku w którym jest winda i miejsca postojowe/garażowe. Jak widać wciąż opłaty są niższe niż u Nas . Miejsca postojowe też są o połowę tańsze 18zł ! . A co do opłat za C.O. w dalszym ciągu nie mamy podanej stawki . Oby się nie okazało że to co płacimy to jest opłata eksploatacyjna do której będzie jeszcze doliczone zużyte ciepło GJ.
Podsumowując jeśli ktoś jest właścicielem mieszkania do tego ma komórkę lokatorską i jeszcze miejsce postojowe to tak jak mi wyjaśniała Pani z księgowości , opłata eksploatacyjna pobierana jest od m2 ( w tym obsługa administracyjno-księgowa ) . No to załóżmy ktoś jest właścicielem ( jednym ) tych trzech nieruchomości , płaci za obsługę ( wszystkich 3 ) więc powinien dostać np. 3 listy i w ogóle wszystko w 3 egzemplarzach , skoro wszystko liczone jest oddzielnie .
Pozostaje jeszcze wspomnieć o koszeniu trawników , tylko których ? , jak tu trawy jak na lekarstwo .
Z niecierpliwością czekam kiedy będzie można zobaczyć wystawione faktury za dokonane czynności .
Myślę że jeśli całość eksploatacji zamknie się w kwocie 1,70zł/m2i za miejsce max 20zł to będzie to rozsądna i przede wszystkim rzeczywista kwota .[/img]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 16:36, 22 Paź 2016
Gość

 





Baaaa! Koszenie, które będzie dopiero w przyszłym roku - a zobaczycie co będą robić z odśnieżaniem - ciekaw jestem jak wybiorę firmę na odśniezanie - najprostszym sposobem bedzie dogadanie się z SM BIeżanów, aby przy okazji odsniezyli u nas teren.

Obyśmy nie musieli słono za to płacić. Łatwo policzyć sobie ile nas inkasują miesiąc w miesiąc - 180 mieszkań - normalnie zajebisty pomysł na biznes - zarządzanie nieruchomościami - podziękować Gowinowi za deregulację.

Tak samo pośednicy nieruchomości - kolejna branża cwaniaków.
Ciekaw jestem jak ten IMS orgnaizował konkurs na zarządce skoro na stronie internetowej nikt nawet nie opublikował informacji o składaniu ofert. Cos mi się wydaje ,ze do konkursu wpłynęła 1 oferta albo w odróżnieniu od przetargów;

Tu zwycięża najwyższa cena Smile
PostWysłany: Pon 14:01, 09 Sty 2017
Jane Doe

 
Dołączył: 20 Paź 2016
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5





Dzień dobry,

co Państwo sądzą o tym, żeby zarządca rozliczał się nie co rok, a co pół roku? To on jest tu dla nas, nie my dla niego- więc nie może w 100 % narzucać swoich reguł.
Na poprzednim osiedlu również mieliśmy ten problem i większością głosów zdecydowaliśmy, że będziemy rozliczani co pół roku-tak też się stało.

Jest to istotne w przypadku pobieranych zaliczek. O ile w sytuacji gdy powstaje nadpłata, problem jest mniejszy, o tyle w przypadku niedopłaty mniej "uderzy po kieszeni" niedopłata za okres półroczny, niż za rok, którą przyjdzie jednorazowo zapłacić.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 7:31, 10 Sty 2017
Carra

 
Dołączył: 03 Sty 2017
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna





To nie są jego reguły.
Wystarczy patrzeć mu na ręce i analizować koszty i wpłaty mieszkańców, żeby na bieżąco określać i aktualizować wysokość wpłat.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 10:06, 28 Sty 2017
lokator

 
Dołączył: 14 Lis 2016
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna





Orientuje się ktoś jaki jest limit zużycia na centralne ogrzewanie do czynszu? Bo na kontach pojawiły się odczyty liczników z końca grudnia.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 1:16, 02 Lut 2017
RW

 
Dołączył: 14 Lis 2016
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna





Szanowni Państwo,

Otrzymałem dziś protokół z zebrania wspólnoty z dnia 11 października 2016 r. oraz dwie karty do głosowania (nad uchwałą 1/2017 w sprawie utworzenia funduszu remontowego i uchwałą nr 5/2016 w sprawie przyjęcia regulaminu montażu klimatyzatorów).

Jestem mocno zaskoczony treścią uchwały 6/2016, która była głosowana 11 października 2016 r.- "Wspólnota Mieszkaniowa przy ul. Aleksandry 4,4A,4C,4D w Krakowie postanawia upoważnić Przedstawicieli Wspólnoty do podpisywania umów w imieniu Wspólnoty".

Bardzo proszę wybranych przedstawicieli, aby w żadnym wypadku nie podpisywali żadnych umów czy jakichkolwiek oświadczeń woli imieniem wspólnoty. Powyższy zapis to straszna bzdura - jedynym podmiotem upoważnionym od podpisywania jakichkolwiek oświadczeń woli imieniem wspólnoty jest zarządca, a więc P. Greń. W zakresie czynności zwykłego zarządu może to robić bez zgody właścicieli, przy czynnościach przekraczających zakres zwykłego zarządu potrzebuje zgody w postaci uchwały. Odpowiada w tym zakresie względem wspólnoty.

Postaram się umówić z zarządcą w przyszłym tygodniu i wyprostować tę kwestię, ale bardzo proszę żeby wybrani PW nie dali się wmanewrować w podpisywanie czegokolwiek.

W zakresie uchwały o FR proponuję głosować przeciwko tej uchwale. W obecnym, lakonicznym brzmieniu jest nie do przyjęcia. Powyższe postaram się również omówić z zarządcą, ja póki co głosuję przeciw.

Pozdrawiam,
RW


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez RW dnia Czw 1:31, 02 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Sprawy związane z ogólnym zarządzaniem
Forum Kwartet Bieżanowski Strona Główna -> Sprawy ogólne
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 4  
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin